Μεγάλη προσέλευση στην 57η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Σ.Β.Π.Ε.
Η επιτακτική ανάγκη να δοθεί ένας συλλογικός αγώνας της ελληνικής βιομηχανίας πλαστικών προκειμένου να ανατραπούν τα καλλιεργημένα στερεότυπα της κοινωνίας περί ενός υποτιθέμενου βλαπτικού υλικού αποτέλεσε κοινό τόπο κατά τη διάρκεια της 57ης Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδας, που έλαβε χώρα την Τετάρτη 28 Μαρτίου στο ξενοδοχείο «Golden Age».
Η αθρόα προσέλευση των μελών του Συνδέσμου υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της συγκεκριμένης συνέλευσης, στην οποία παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά οι στόχοι της επικοινωνιακής στρατηγικής του Σ.Β.Π.Ε., η οποία θα αποσαφηνιστεί στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση άρχισε με μήνυμα του πρώην, πλέον, προέδρου και νυν αντιπροέδρου του Σ.Β.Π.Ε., Γεώργιου Λυσσαίου. «Χαίρομαι ιδιαίτερα με τη σημερινή μεγάλη προσέλευση και παρότι δεν μπορώ να ασκήσω πλέον καθήκοντα προέδρου για προσωπικούς λόγους να ξέρετε ότι θα είμαι πάντα μαζί σας και κοντά στα προβλήματα της ελληνικής βιομηχανίας πλαστικών» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κύριος Λυσσαίος.
Στο πρώτο του μήνυμα ενώπιων των μελών του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδας, ο νέος πρόεδρος, Δημήτριος Σύρμος στάθηκε στην ανάγκη για συλλογικό αγώνα ενάντια στα συμφέροντα που στέκονται απέναντι στο πλαστικό. «Το υλικό μας αντιμετωπίζεται ως χρυσοτόκος όρνιθα και πρέπει να το προστατεύσουμε από τα αντίπαλα συμφέροντα, αποδεικνύοντας παράλληλα ότι δεν είμαστε μόνοι. Θα πρέπει να δώσουμε όλοι μαζί έναν αγώνα για να αλλάξει η διαμορφωθείσα κατάσταση. Η ουσία πλέον είναι η κυκλική οικονομία και εκεί πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας» τόνισε ο κύριος Σύρμος, ο οποίος στάθηκε επίσης στην αναγκαιότητα της επικοινωνίας των πλεονεκτημάτων των προϊόντων από πλαστικό προς το ευρύ κοινό.
Ο πρώην πρόεδρος του Συνδέσμου και εκπρόσωπος του Σ.Β.Π.Ε. στη διαδικασία για την εναρμόνιση της Εθνικής Νομοθεσίας με την Οδηγία 2015/720, Ιωάννης Κασελίμης έλαβε στη συνέχεια τον λόγο και συνόψισε την κατάσταση η οποία έχει διαμορφωθεί έπειτα από τα περιβόητα τηλεοπτικά μηνύματα γνωστής αλυσίδας λιανεμπορίου, αναφερόμενος σε έναν : «ανέντιμο τρόπο, που βάλλεται ένα δημοφιλές προϊόν, όπως είναι η πλαστική σακούλα». Ο κύριος Κασελίμης αναφέρθηκε στις τελευταίες προσπάθειες επικοινωνίας των προϊόντων από πλαστικό που έγιναν με ένα μπαράζ συνεντεύξεων προς τα μέσα ενημέρωσης και στάθηκε και αυτός στην αναγκαιότητα μιας συνολικής καμπάνιας υπέρ του υλικού, που θα αναδεικνύει τα οφέλη του προς την κοινωνία.
Το όραμα της Ε.Ε. και οι στόχοι στρατηγικής του Σ.Β.Π.Ε.
Ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας, Χρίστος Παπάζογλου παρουσίασε με σύντομο και περιεκτικό τρόπο το όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανακύκλωση των πλαστικών. «Δυστυχώς δεν έχουν καταλάβει οι περισσότερες βιομηχανίες πλαστικών στην Ελλάδα το τσουνάμι, που πρόκειται να επακολουθήσει. Έπρεπε σήμερα να είχαμε πολύ μεγαλύτερη προσέλευση της τάξης των 200 και πλέον ατόμων» ανέφερε αρχικά ο κύριος Παπάζογλου, ο οποίος χαρακτήρισε λέξη κλειδί για τα πλαστικά την ανακύκλωση. «Το όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τα μηδενικά απορρίμματα (Zero Waste) » τόνισε χαρακτηριστικά ο κύριος Παπάζογλου, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα στην συμμετοχή του Σ.Β.Π.Ε. στις Ευρωπαϊκές Ενώσεις πλαστικών όπως οι: «EuPC» (European Plastics Converters) και «PlasticsEurope». « Στις Βρυξέλλες λαμβάνονται οι αποφάσεις και εμείς θα πρέπει να συμμετάσχουμε ενεργά» κατέληξε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του Συνδέσμου.
Στην κύρια ενότητα της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης παρουσιάστηκαν οι στόχοι της επικοινωνιακής στρατηγικής του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδας. Σε μια προσπάθεια αποτελεσματικότερης επικοινωνίας των προϊόντων από πλαστικών προς την κοινωνία, ο Σ.Β.Π.Ε. ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας με την εταιρεία επικοινωνίας, «Smart Media». Ο επικοινωνιολόγος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Μελέας παρουσίασε κατά τη διάρκεια της συνέλευσης τους στόχους της στρατηγικής, που θα αποσαφηνιστεί άμεσα. «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια δαιμονοποίηση του υλικού παγκοσμίως. Αυτό καθιστά αναγκαίο τον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής του Συνδέσμου, τον οποίο θα αποσαφηνίσουμε άμεσα με το Διοικητικό Συμβούλιο.
Θα υπάρξουν τρεις φάσεις υλοποίησης της στρατηγικής. Καταρχάς θα πρέπει να γίνει μια αποτίμηση που βρισκόμαστε σήμερα και να εμπλακούμε στον δημόσιο διάλογο. Στη δεύτερη φάση θα ενεργοποιήσουμε ένα πρόγραμμα δημοσιότητας και δημοσίων σχέσεων και στην Τρίτη φάση θα γίνει η καμπάνια επικοινωνίας και μετέπειτα η αξιολόγηση της» ανέφερε ο κύριος Μελέας, ο οποίος έγινε δέκτης πολλών ερωτήσεων από τα μέλη.
Δείγμα του τεράστιου ενδιαφέροντος για την επικοινωνιακή στρατηγική του Σ.Β.Π.Ε. Η έκτακτη Γενική Συνέλευση ολοκληρώθηκε με ανοικτή συζήτηση μεταξύ των μελών και κοινή παραδοχή ότι πρέπει να υπάρξει συστράτευση προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι σημαντικές προκλήσεις που έπονται…